Punt.-. 16.- Donar
compte de les resolucions de l’alcaldia sobre cessament de membre de la junta
de govern local, de tinent d’alcalde i de competències en regidors.
Intervenció del
nostre portaveu en relació al punt 16 de l’ordre del dia.
La revocació del
nomenament de la Tercera Tinença d’Alcaldia assignada al nostre grup y que
formava part del preacord “Pacte Estable de Govern a Cabrils” subscrit el 9 de
juny de 2011 ha
motivat que per la prepotent i unilateral actuació de la representant de CIU,
el nostre Partit Polític hagi donat per trencat el Preacord d’un presumpte
Pacte Estable de Govern que mai ’ha signat.
He de recordar que
dit Pacte no es va materialitzar mitjançant la signatura d’un document públic
que havia de recollir el Programa d'Actuació conjunt com a resultat de la
refosa dels respectius programes electorals tal com es feia constar en
l'apartat i) del preacord abans esmentat. Cal recordar que el nostre grup va convocar, sense èxit, i per dues vegades una reunió de la Comissió Mixta creada a l’efecte.
En altre ordre de
coses comentar que les declaracions efectuades per l’alcaldessa a La Vanguardiael passat dia 24 de maig no fan més que posar en evidencia la mediocritat dels
arguments utilitzats, pretenent, l’alcaldessa, centrar-se a tirar pilotes fora
amb el vell truc de ... I TU MÉS...
intentant aparentar lo bona persona que és, mentre que jo, "l'altre"
“el que s'atreveix a denunciar presumptes irregularitats” “el que no calla” a
més de dolent, molt dolent, és desagraït.
En propers dies
aniré desgranant els motius, que al meu entendre, han portat a l'actual
alcaldessa a prescindir del meu grup municipal en aquesta etapa, que vist com s’està portant, especialment
en matèria econòmica, es preveu força complicada, avançaré però algunes de les situacions viscudes .
Només s’han de
llegir les declaracions fetes per l’actual alcaldessa el dia 11 de juliol de
l’any passat en que a pregunta del periodista del diari El Punt de:
Contestava
l’alcaldessa .-
- És dels que estan menys endeutats, un
40%, quan el límit crec que és un 75%. El comptable ens diu que estem prou
sanejats per fer front a problemes que ens anem trobant, com per exemple
arreglar la riera, perquè l’Aca no se’n pot fer càrrec.
La pregunta a fer-se es:
- No
sabia el que deia l’alcaldessa fruit dels seus desconeixements en matèria
econòmica?....
- ....o
no sap el que diu en aquestos moments ?
- Cap
a on va aquest ajuntament que ha doblat o triplicat les festes i festejos?
- És
a això al que s'ha de dedicar un ajuntament en uns temps en els que tots
ens estem jugant que ens acabin d'intervenir per una pèssima gestió
econòmica dels polítics de Madrid i els de aquí?
De la lectura dels
escrits que avui aporto, a qui els vulgui llegir, sen pot concloure que la
confecció del pressupost 2012 va ser altra motiu greu de discrepància que va
desembocar en la meva renuncia, al desembre passat, de la cartera de Recursos i Control
Pressupostari, discrepàncies que es poder comprovar en tots i cadascun dels
documents de pagament en els que he deixat constància escrita.
Remodelació del parc infantil de la Vela
Una altra causa, segons la meva opinió, de discrepància amb unes formes d'actuar més pròpies d'èpoques passades que de l'actual, va ser l'intent d'adjudicar, perquè sóc l'alcaldessa (sic), obres i o actuacions no respectant els procediments legalment establerts, i com a mostra el succeït amb la remodelació del parc infantil de la Vela, -com es va poder comprovar-, un dia van aparèixer unes tanques en aquest parc perquè l'alcaldessa havia donat ordres a una empresa, - per ella designada - per iniciar les obres saltant-se, com he dit, tots els procediments legalment establerts.
Una altra causa, segons la meva opinió, de discrepància amb unes formes d'actuar més pròpies d'èpoques passades que de l'actual, va ser l'intent d'adjudicar, perquè sóc l'alcaldessa (sic), obres i o actuacions no respectant els procediments legalment establerts, i com a mostra el succeït amb la remodelació del parc infantil de la Vela, -com es va poder comprovar-, un dia van aparèixer unes tanques en aquest parc perquè l'alcaldessa havia donat ordres a una empresa, - per ella designada - per iniciar les obres saltant-se, com he dit, tots els procediments legalment establerts.
Una vegada complert
amb el procediment -va resultar que per
preu no se li podia adjudicar a qui ella volia-
-així és que malgrat un informe que se li va ordenar confeccionar a
l'aparellador "recentment" contractat- aquest procediment es va haver
d'anul·lar davant la meva negativa d'adjudicar obres amb aquesta praxi.
Dir-lis que,
presumptament, l'empresa amb la que l'alcaldessa va adquirir el compromís, va
comprar al febrer passat gairebé tot el material per a la remodelació.
Per acabar, de
moment, posaré en públic coneixement una altra greu situació viscuda el passat
mes de març en relació a la neteja de la zona verda del Torrent Roldos de la
Urbanització de Can Tolrá.
Una altra vegada i
per ordeno i mando de l'alcaldessa i a pesar que existia un pressupost 6.000
euros més barat, novament saltant-se els procediments legalment establerts, va
ordenar a una empresa “altra vegada per ella designada” l'inici de l’actuació
descrita, vaig haver de ser jo, -altra vegada- el que ordenés el cessament immediat de
l'actuació a l'espera de la posterior adjudicació via Junta de Govern Local que
se celebrava l'endemà.
Lo curiós de la
situació és que l’industrial "designat per l'alcaldessa" amb tan sols
quatre dies hàbils de diferència, presentà el mateix pressupost, exactament
igual, però oh!!! sorpresa amb una
diferencia de 6.000 euros a la baixa.
Senyores i senyors,
en la notificació que se'm va fer arribar al meu domicili tan sols 15 minuts
després de sortir de l'ajuntament, -com
cada dia-, com en tots els actes
administratius se'm dóna opció de recurs, dir-lis que és un dret que no penso
exercir, dir-lis també que aquests i no altres motius, al meu entendre, han
estat els que li han portat a la il·lustríssima senyora alcaldessa a cessar-me, voler ara encendre el ventilador
del I TU MES no li servirà ni
d'excusa ni de pretex.
Com ja vaig fer
immediatament que vaig ser cessat, vull
fer extensiu a tots vostès l'agraïment per la seva paciència i o
col·laboració que ja vaig manifestar a
tots els treballadors de la casa.
En aquesta nova
etapa d'oposició continuaré aportant tots els meus coneixements tant
professionals com els adquirits en aquests intensos 8 anys de vida política
municipal.
Moltes gràcies a
tots.
..... / .....
Continuarem informant
ÀREA
D’INFORMACIÓ I PARTICIPACIÓ
Comunicació
Comunicació
1 comentari:
La meva particular visió, del Ple d’aquest proppassat dijous 31 de Maig es de profunda tristesa, de pena i contrarietat en veure la ínfima condició d’algunes de les persones que malauradament configuren avui per avui el Ple de l’Ajuntament del nostre Poble.
Veure com la pròpia Alcaldessa, literalment li crida a un regidor “caradura, caradura¡¡” i esser alhora testimoni de com la regidora Sra. Tamboleo li etziba improperis a boca petita com “ borde mas que borde¡¡”, et deixa ben clar pel cap baix la mala educació, millor dit la nul•la educació de les dues Sres. I per descomptat la manca de respecte cap el contrari. Quin nivell¡¡.
La preocupant baixa categoria de l’Alcaldessa, la porta alhora a convocar un ple extraordinari a les 8 h del mati ignorant-quina novetat¡¡- que els plens, no son per donar satisfacció a l’oposició-que també- si no per que els administrats ens assabentem de les coses que es “couen”. Es clar que per esser testimonis de les formes que gasten els nostres gloriosos mandataris, mes val quedar-se a casa.
Publica un comentari a l'entrada